onsdag 1 december 2010

Het potatis


Från Sydamerika i förra inlägget, till Nord. USA är på löpsedlarna igen. Den här gången eftersom hemliga dokument publicerats på Wikileaks.

Jag har spenderat rätt mycket tid i USA. I Kalifornien närmare bestämt. Många har frågat mig vad jag tycker om USA. Det är sjukt svårt att ge ett rakt svar på. USA är så mycket. Så stort. Så många olika delar. Och jag har bara lärt känna en liten. Faktum är att även denna lilla del är välidgt svårt att sammanfatta, för det räcker med att åka ett par mil in från Kaliforniens kust (som är rätt lyxig) för att få ett helt nytt scenario. Jordbruksstäder som till 80 procent består av latinamerikanska invandrare varvas med rika orter som är så uppsnyggade att man nog skulle få böter om man ens spottade på trottoaren.

Jag fotade rätt mycket när jag var där. Jag hade ingen tydlig röd tråd, men det är ganska kul att kolla på bilderna ändå. Funderar på att ge dem lite plats på min hemsida som kommer snart.

Bye for now.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar